انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

حضرت ایت اله مصباح


آیت​الله مصباح یزدی: رقابت نیروهای انقلاب در انتخابات برای ریاضت کشیدن است

انتخابات - ایلنا نوشت:

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و برخی از اعضای این شورا در محل مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: امروز انگیزه نیروهای انقلاب برای تصدی پست‌ها، انگیزه الهی و خدمت به مردم است و اگر در این زمینه در بین برخی از این نیروهای شایسته رقابتی وجود داشته و حس می‌شود، این رقابت به معنای رقابت برای یک ریاضت کشیدن است.
وی  با بیان اینکه نظام ما نظامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است و این موضوع را در کشورهای دیگر احساس نمی‌کنیم، گفت: مردم ما برای شکم انقلاب نکردند بلکه برای دین و اسلام انقلاب کردند که سر و کار این ویژگی‌ها با ارزشهای الهی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید پژوهش‌ها در زمینه وظایف نمایندگان و تطبیق آن با مسایل اسلامی بیشتر شده و باید بر روی این مساله بحث شود، چرا که در میان بخشی از جامعه ما میراث منحوس رژیم گذشته وجود دارد و هر چه می‌توانند از دادن مالیات و از قوانین دولتی فرار می‌کنند، در صورتی که اطاعت از قوانین دولتی از وظایف شرعی است.
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه در کشور مالزی و در ایالت‌های این کشور از نمادهای اسلامی استفاده می‌کنند، تا آن را اسلامی معرفی کند، گفت: چه خوب است که ما نیز در شهر‌ها و کشور خود از این نماد‌ها استفاده کنیم. امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مشاهده می‌شود که در نزدیکی‌های کلیسا ساختمان‌های بلندی نیست تا کلیسا‌ها از دور پیدا باشد، اما در کشورهای اسلامی و در کنار مساجد این موضوع رعایت نمی‌شود و تنها در کشور ترکیه این موضوع تا حدی رعایت شده است؛ البته در گذشته نیز در در ورودی شهر قم، گنبد حضرت معصومه (س) از چند فرسخی آن پیدا بود اما امروز در داخل شهر نیز گاهی نمی‌توان حرم حضرت معصومه (س) را مشاهده کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد