انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

دیدار روحانی با روحانیون.

مشکلات چندین ساله در چند ماه و چند روز حل نمی‌شود/ به آینده امیدوارم


* مردم به تخریب‌هایی که علیه روحانیت صورت می‌گرفت پاسخ دادند

وی با تاکید بر اعتماد مردم به روحانیت گفت: مردم به تخریب‌هایی که علیه روحانیت صورت می‌گرفت پاسخ دادند و خواستند بگویند که روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینند و به آن می نگرند.

روحانی با تأکید بر اینکه جایگاه روحانیت در جامعه ما محفوظ است و از امتیازات ویژه نهاد روحانیت در تاریخ مردمی بودن این نهاد بوده است، ادامه داد: این از دل ایمان و خواست مردم برآمده و همواره مردم را به عنوان تکیه‌گاه خود قرار داده است.

* امروز اساس قدرت ملی ما را مردم تشکیل می‌دهند

رئیس‌جمهور منتخب مردم تصریح کرد: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فراز و نشیب‌های بعد از انقلاب با تکیه بر مردم بوده است و امام و روحانیت همواره بر مردم تکیه داشته‌اند. از این رو اساس قدرت ملی ما را امروز مردم تشکیل می‌دهند.

* اعتماد متقابل بین مردم و روحانیت باید برقرار باشد

وی با تأکید بر اینکه هویت روحانیت در مردمی بودن آن است و روحانیت همواره باید مستظهر به اعتماد و حمایت مردم باشد، افزود: ادامه جایگاه این نهاد و پایداری آن در سایه نزدیکی با مردم محقق می‌شود و حساسیت این مسئله امروز بیش از همیشه است که اعتماد متقابل بین مردم و روحانیت باید برقرار باشد.

روحانی، روحانیت را زبان و نهاد واسط بین مردم و حکومت دانست و تأکید کرد: روحانیت باید سخنگوی حرمت، عزت و حقوق اساسی مردم باشد و خواست جامعه برای اصلاح و بهبود، معیشت و ارتقای اخلاق را به حاکمان منتقل کند.

رئیس‌جمهور منتخب مردم وظیفه حکومت را تأمین امنیت، عظمت، زندگی و حقوق مردم برشمرد و ادامه داد: کارهای ما به عنوان مسئولان نظام اسلامی کمابیش به پای روحانیت نوشته می‌شود و از این رو هیچگونه شکاف و گسستی بین حکومت و روحانیت با مردم در شرایطی که آنها به تغییر و تحول امید بسته‌اند، نباید وجود داشته باشد.

* جلب اعتماد مردم کلید اصلی همه مشکلات است

وی با اشاره به احتمال وجود خطا در هر انسانی تصریح کرد: هیچ اشکالی ندارد که حکومت اسلامی به مردم بگوید چه موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی داشته یا کجا توانسته‌ است برنامه خود را به خوبی اجرا کند؛ جلب اعتماد مردم و تکیه بر همبستگی آنها کلید اصلی همه مشکلات است هرچند که باید در این مسیر تحمل نظرات صاحب‌نظران را داشته باشیم و بدانیم دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست.

روحانی با تأکید بر اینکه این مردم هستند که برای حل مشکلات کشور باید در صحنه حضور یابند و دولت تسهیل کننده و سامان‌دهنده است ادامه داد: مردم و بخش‌های غیردولتی در یک منظومه سامان‌ یافته باید برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند که در این میان نقش روحانیت و علماء بسیار تعیین کننده است.

رئیس‌جمهور منتخب مردم با اشاره به نیاز جامعه به برخورداری از یک دولت قوی خاطرنشان کرد: امروز زمینه مشارکت مردم فراهم شده و مردم با امید به آینده در این انتخابات حضور یافته‌اند اما این مشارکت و حضور آغاز راه است. لذا ما باید زمینه مشارکت مردم را بیشتر کنیم و از سوی دیگر نیز زمینه تصدی‌گری دولت در امور جامعه و مردم را کاهش دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد