انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

امام خمینی



ماه رمضان در سخنان امام خمینی رحمة الله علیه


تمام‌ این‌ جنگها و تمام‌ این‌ نزاعها که‌ در این‌ عالم‌ واقع‌ می‌شود، چه‌ در یک‌ عایله‌ واقع‌ شود یا در همه‌ عالم‌، که‌ آن‌ هم‌ یک‌ عایله‌ است‌، تمام‌ اینها از همین‌ سرکشی‌ نفس‌ است‌. و ضیافت‌الله‌ در آنجا، که‌ ما به‌ آن‌ دعوت‌ شدیم‌، این‌ است‌ که‌ وارد بشویم‌ در آنجا و ترک‌ کنیم‌ آن‌ شهوات‌ نفسانیه‌ را و این‌ بسیار مشکل‌ است‌. ترک‌ شهوات‌ جسمانی‌ آسانتر است‌ تا شهوات‌ بالاتر، تا برسید به‌ شهوات‌ نفسانی‌. تا آن‌ آخر انسان‌ مبتلاست‌ به‌ این‌ شهوات‌ نفسانی‌. و ضیافت‌الله‌ هم‌ در آن‌ عالم‌ این‌ است‌ که‌ ما دعوت‌ شدیم‌ که‌ ترک‌ کنیم‌ اینها را. اینجا ظل‌ آنجاست‌ و آنجا روح‌ اینجاست‌ و شهوات‌ عقلانی‌ هم‌ که‌ در بسیاری‌ از تمام‌ عالم‌ پرتو انداخته‌ است‌، این‌ بالاتر از شهوات‌ روحانی‌ و نفسانی‌ و جسمانی‌ است‌، و ضیافت‌ الله‌ هم‌ در آنجاست‌ که‌ آن‌ هم‌ ترک‌ بشود.

ضیافت‌الله‌ به‌ ترک‌ این‌ چیزهاست‌، برای‌ اینکه‌ ضیافت‌، رفتن‌ در حضور آن‌ کسی‌ است‌ که‌ انسان‌ را دعوت‌ کرده‌ است‌. خدا دعوت‌ کرده‌ است‌، ما هم‌ در اثر این‌، در دنبال‌ این‌ دعوت‌ وارد می‌شویم‌ در ضیافت‌. همه‌ دعوت‌ شدید به ‌ ضیافت‌الله‌، همه‌ مهمان‌ خدا هستید و مهمانی‌ به‌ ترک‌ است‌. اگر ذره‌ای‌ هوای‌ نفس‌ در انسان‌ باشد، این‌ به‌ مهمانی‌ وارد نشده‌ است‌ یا اگر وارد شده‌ است‌ استفاده‌ نکرده‌ است‌. تمام‌ این‌ جار و جنجالهایی‌ که‌ در دنیا می‌بینید برای‌ این‌ است‌ که‌ استفاده‌ از این‌ ضیافت‌ نکرده‌اند، در این‌ مهمانی‌ وارد نشده‌اند، دعوت‌ خدا را قبول‌ نکرده‌اند. کوشش‌ کنید که‌ این‌ دعوت‌ را لبیک‌ بگویید، راه‌ به‌ شما بدهند در اینجا و اگر چنانچه‌ راه‌ یافتید مسائل‌ حل‌ است‌. اینکه‌ مسائل‌ ما حل‌ نمی‌شود، برای‌ اینکه‌ در ضیافت‌ خدا وارد نشده‌ایم‌. در ماه‌ رمضان‌ اصلا وارد نشده‌ایم‌.

در این‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ دعا کنید که‌ خدای‌ تبارک‌ و تعالی‌ شما را موفق‌ کند به‌ اینکه‌ در این‌ خدمتی‌ که‌ متکفل‌ او هستید، مطابق‌ رضای‌ او عمل‌ کنید. از خدا بخواهید که‌ ما را از عنایت‌ خودش‌ محروم‌ نفرماید. و این‌ ضیافت‌ خدا را قدر بدانید. این‌ ضیافت‌ خیلی‌ لطافت‌ و ظرافت‌ دارد، این‌ را ما باید قدر بدانیم‌. این‌ ادعیه‌ای‌ که‌ وارد شده‌ است‌ در ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ و در ماه‌ شعبان‌ اینها راهبر ماست‌ به‌ مقصد…. ظرایفی‌ در این‌ ادعیه‌ مبارکه‌ هست‌ که‌ سابقه‌ ندارد. به‌ اینها توجه‌ بکنید، این‌ ادعیه‌ می‌تواند انسان‌ را حرکت‌ بدهد.

اگر ما در این ضیافت خدا، در این سفره‌ای که خدای تبارک و تعالی افراشته است برای همه، اگر ما در اینجا موفق بشویم به اینکه راهمان بدهند در این میهمانخانه بزرگ الهی جلویمان را نگیرندـ شیاطین ایستاده‌اند که راه را نگذارند برویم، جلو گیرندـ اگر راهمان بدهند به این ضیافت ممکن است که راهی پیدا بکنیم به آنکه راه انسان است… اگر راهمان بدهند در این (ضیافت الله) و مستعد شده باشیم که وارد بشویم در این ضیافت خدا و در این ماه مبارک، امید است که ان‌شاîالله یک هدایتی شامل حالمان بشود. خودتان را تقویت کنید در این ماه مبارک، مهیا بشوید برای همه پیشامدها.




نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 ق.ظ http://taramoom9.blogfa.com

سلام
من عاشق ماه مبارک رمضانم

وبتون عالیه خدا قوت بازهم منتظر حضور شما هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد