انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

شهید مجید پازوکی


زندگی نامه شهید مجید پازوکی
مجید در آغازین روز بهار سال 1346 در تهران به دنیا آمد. از کودکی بسیار ساکت و صبور بود. در خیابان صفاری مسجدی واقع شده است به نام مسجد لرزاده؛ او همان‌جا با دوستان هم‌مراش آشنا شد و همراه با آنان در برنامه‌های آن‌جا شرکت می‌کرد. بعد از انقلاب او تولّدی دیگر یافت. در 11 سالگی در اولین روزهای حضور رهبر کبیر انقلاب در کشورش، ایشان را ملاقات کرد و به واسطه‌ی نور معنوی این دیدار تا آخرین دقایق عمر پربارش قلبی سرشار از نور و معرفت یافت.
مجید در سال 1358 در بسیج ثبت‌نام کرد. سال 1359 و 1360 با اوج‌گیری فعالیت و درگیری‌های منافقانه‌ی گروهک‌های ضدانقلاب در مدارس و دانشگاه‌ها با آن‌ها به مقابله برخاست و از مرام و انقلاب خویش با علاقه و غیرت تمام دفاع کرد. تا این‌که جنگ تحمیلی آغاز شد. در سال‌های اولیه به علت نرسیدن به سنّ مناسب و کافی جهت نبرد، صبوری پیشه ساخت اما به محض رسیدن به سنّ قانونی به پادگان امام حسین (ع) شتافت و دوره‌ی آموزشی را گذراند و در عملیات والفجر مقدماتی شرکت جست تا سال 1367 که در عملیات الغدیر شرکت کرد.
با اتمام جنگ لباس سبز سپاه پاسداران را بر تن کرد تا عشق و علاقه‌ی خود را به حضرت امام (ره) اثبات نماید. در سال 1369 در سرکوب عملیات ضد انقلابیون در سردشت شرکت کرد و مجروح شد. تا این‌که در سال 1370 اولین سفر مقدس خود را جهت یافتن پیکر مطهر شهدا در خاک عراق آغاز کرد و توانست پیکر متبرک بسیاری از شهدا را بازگرداند. چند سال بعد در سال 1375 برای دومین بار به جست و جوی پیکر شهدا رفت تا این‌که در سومین مرتبه به سوی نور پر کشید. فرمانده‌ی گروه تفحص مفقودین لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در تاریخ 17/7/1380 ساعت 11 صبح در منطقه‌ی فکه بر اثر انفجار مین والمری در سنّ 34 سالگی به شهادت رسید.
مزار پاکش در بهشت زهرا (س) قرار دارد. از او 2 فرزند به یادگار ماند.



جستجوگر نور شهید مجید پازوکی که پس از شهادت یار دیرینش شهید علی محمودوند ، او را به عنوان فرمانده تفحص لشکر ۲۷ محمد رسول الله برگزیده بودند، پس از مرارت فراوان و تفحص در رمل های سوزان خوزستان ، در ۱۷مهر ۸۰ بر اثر انفجار در میدان مین به جمع یاران شهیدش پیوست

نظرات 1 + ارسال نظر
محیا پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ http://dordoonehman.niniweblog.com

سلام دینا کوچولوی من تو یک مسابقه شرکت کرده میشه لطف کنید و بهش رای بدین.کد 453 را به 20008080200 پیامک کنید.اگه میشه بازم براش رای جمع کنید.ممنونم.التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد