انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

داعش.

امریکا باشد یا انگلیس و اسرائیل !

منافقین و پژاک و داعش هم فرقی ندارد ..... ما سربازان سید علی آماده ایم تا برای دفاع از اسلام و ایران جان را تقدیم کنیم و به شهادت که آرزوی ماست برسیم.



دولت اسلامی عراق و شام (به عربی: الدولة الاسلامیة فی العراق والشام) با نام اختصاری داعش، یک گروه شورشی فعال در عراق و سوریه است که خود را یک کشور مستقل دانسته و بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد. این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از جنگجویان سلفیِ جداشده از شبکه القاعده تأسیس شده و علیه دولت‌های عراق و سوریه و گروه‌های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌است.

داعش به‌قدری تندرو و سخت‌گیر است که با دیگر گروه‌های اسلام‌گرای سلفی ازجمله جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه نیز درگیر جنگ شده و در فوریه ۲۰۱۴ ایمن الظواهری، رهبر القاعده به‌طور رسمی هر گونه انتساب این گروه به القاعده را رد کرده‌است.داعش در سوریه متحمل شکست‌هایی در مقابل جبهه النصره شده‌است اما در ژوئن ۲۰۱۴ موصل، دومین شهر بزرگ عراق را به تصرف خود درآورده‌است.



  
                                                                         **************

داعش، پس از تسلط بر رقه، قوانینی را وضع کرد که عدول از آنها مستوجب مجازات سنگین است. فهرست این قوانین ممنوعه به شرح زیرند:

  1. پوشیدن شلوار جین (برای زنان)
  2. پوشید شلوار جین توسط مردان کمرباریک
  3. کوتاه کردن مو
  4. نمایش لباس‌های زنانه در ویترین و کار کردن مردان در فروشگاه لباس زنانه
  5. ورود مردان به مغازه‌های لباس خیاطی زنانه
  6. تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه
  7. استفاده از کلمه داعش
  8. مراجعه زنان به دکتر زنان و زایمان
  9. شانه کردن موی سر و صورت (برای مردان)
  10. کشیدن سیگار و قلیان
  11. نشستن زنان بر صندلی
  12. خرید و فروش الکل و مواد مخدر
  13. نابودی زیارتگاه ها
مردم رقه نیز برای اینکه این مجازات‌ها گریبانشان را نگیرد، بجز در موارد ضروری، از خانه خارج نمی‌شوند..


                                                        ***************

جایگاه داعش در سازمان ملل

نام داعش هنوز رسما در فهرست گروههای تروریستی سازمان ملل قرار ندارد اگر شورای امنیت بطور خاص قطعنامه‌ای راجع به داعش منتشر کند و این گروه را در فهرست تروریستها قرار دهد. و یا آنها را به فهرست القاعده و بوکو حرام اضافه کند برخورد نظامی با این گروه ساده‌تر خواهد شد قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد تروریزم به کشورها اجازه می‌دهد برای مبارزه با تروریزم اقدامات پیشگیرانه احتیاطی انجام دهند. ایران می‌تواند وارد جنگ با تروریزم شود و تقریبا منع حقوقی نخواهد داشت بخصوص اگر دولت عراق از ایران درخواست کرده باشد. تا کنون کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا این گروه را در فهرست تروریستها قرار داده‌اند. داعش - بوکو حرام و ... محصول جهل، تعصب، عقب‌ماندگی، توسعه‌نیافتگی سیاسی و اجتماعی است. .

روابط خارجی داعش

وبگاه تابناک در خرداد ۱۳۹۳ نوشت: یکی از فرماندهان، بعثی تکریتی، که در روزهای اخیر در شمال سامرا دستگیر شده، اعترافات تکان‌دهنده‌ای درباره تروریست‌های تکفیری بعثی بر زبان آورده‌است. وی گفته افرادی که به داعش موسوم هستند، هم‌اکنون نقش فداییان صدام را برای فرمانده لشکرهای لشکرهای سابق صدام بازی می‌کنند.

لو رفتن اطلاعات محرمانه داعش

به نوشته روزنامه گاردین، دولت عراق حدود ۱۶۰ یواس‌بی استیک در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی غربی قرار داده‌است که حاوی اطلاعات بسیار مهمی درباره این گروه است که ازجمله آنها می‌توان به اسامی جنگجوهای خارجی و رهبران، رمزهای محرمانه، اطلاعاتی درمورد شبکه مالی این گروه و غیره اشاره کرد. گفته می‌شود که دولت عراق این اطلاعات را پیش از حمله داعش به موصل به‌دست آورده‌است. دو روز قبل از حمله این گروه تروریستی به موصل، دولت عراق موفق به دستگیری یکی از عوامل ارتباطیِ این گروه به نام ابوهاجر می‌شود که در بازجویی از این شخص، او نام رهبر خود را عبدالرحمان البیلاوی ذکر کرده و محل سکونت او را فاش می‌کند. چند ساعت بعد از اعتراف، البیلاوی در خانه خود کشته می‌شود، اما مأموران امنیتیِ عراق موفق می‌شوند اطلاعات بسیار مهمی را در خانه او کشف و ضبط کنند. گفته می‌شود حجم اطلاعات به‌قدری بوده‌است که یک افسر امنیتی بریتانیا عنوان کرده‌است «ما و آمریکایی‌ها از گستردگی این اطلاعات شگفت‌زده شدیم». عامل ارتباطیِ داعش، ابوهاجر، در حین دستگیری عنوان کرده‌بود که «به‌زودی شهر موصل بدل به جهنم خواهد شد»، و دو روز بعد، شهر موصل به‌دست نیروهای داعش افتاد. پس از تصرف موصل، دارایی‌های داعش از ۸۷۵ میلیون دلار به حدود «چند میلیارد دلار» رسیده‌است.

ثروت داعش

تروریست های مسلح داعش پس از تصرف شهر موصل، دست به غارت بانک‌های این شهر زدند. این گروه موفق شد حدود ۴۲۹ میلیون دلار را از بانک‌های موصل، غارت کند. بدین ترتیب می‌توان گفت داعش در آن زمان به ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان تبدیل شد.پیش از تصرف موصل "دارایی نقدی داعش ۸۷۵ میلیون دلار" بوده است. بنا به گزارش گاردین پس از تصرف شهر موصل، دارایی‌های داعش احتمالاً بالغ بر چند میلیارد دلار شد. پس از غارت بانک‌ها و مؤسسات مالی و دست‌یابی به تجهیزات نظامی موصل باید به دارایی‌های پیشین داعش مبلغی حدود یک و نیم میلیارد دلار دیگر را نیز افزود.

فعالیت در سوریه

به گزارش خبرگزاری دویچه‌وله، شبه‌نظامیان داعش در روز جمعه ۲۰ ژوئن ۲۰۱۴، یک گذرگاه مهم مرزی عراق با سوریه را به تصرف خود درآوردند. آنها به سوی یک شهر مرزی به نام القائم پیشروی کرده و موفق شدند کنترل شهرداری این منطقه را بدست بگیرند که مرزبانان عراقی در نتیجه شنیدن این خبر، «به‌سرعت پست‌های خود را ترک کرده و پا به فرار گذاشتند». این گذرگاه مهم بین عراق و سوریه، از روز ۲۱ ژوئن به طور کامل در دست شبه‌نظامیان داعش قرار گرفته است و در نتیجه، داعش می‌تواند به آسانی از این گذرگاه برای منتقل کردن منابع خود بین سوریه و عراق استفاده کند.

فعالیت در اردن

گروه دولت اسلامی عراق و شام شاخه دیگری را برای به کار گرفتن اعضای جدید در اردن تاسیس کرد که به گفته مسئولان این گروه هدف این شاخه جدید اعزام نیرو و همچنین ارسال سلاح به کشورهای همجوار است.

استفاده از اینترنت

این گروه از اینترنت به عنوان ابزاری برای تبلیغ و پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. بر طبق گزارش‌ها، از ۹ ژوئن که حملات نظامی این گروه شروع شده، تعدادی حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و فیسبوک ایجاد شده که ادعا می‌کنند «نماینده داعش در عراق و سوریه» هستند و به منتشر کردن اخبار، تصاویر و فیلم‌های مرتبط با این گروه می‌پردازند که بعضا به زبان‌هایی از جمله فرانسوی و انگلیسی هستند. البته این حساب‌ها به صورت رسمی از طرف داعش تأیید نشده است. تعداد قابل توجهی از این پیام‌ها، از کشورهایی همچون کویت، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی حوضه خلیج فارسی منتشر شده است. دولت عراق برای جلوگیری از تأثیر این تبلیغات در فضای مجازی، دسترسی به این شبکه‌های اجتماعی را محدود کرده است.

جنایات جنگی

بنابر گزارش دیده‌بان حقوق بشر، سازمان داعش در درگیری‌های نظامی خود از کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند. این گزارش بر پایه اطلاعات داده شده توسط ۲۵ نهاد تنظیم شده است. در این گزارش نه تنها داعش متهم به استفاده نظامی از کودکان شده است، بلکه گروهک‌ها و سازمان‌های دیگری از جمله جبهه النصره سازمان نزدیک به القاعده، ارتش آزاد سوریه، جبهه اسلامی سوری و نیروهای امنیتی در مناطق کردنشین هم متهم به استفاده نظامی از کودکان شده‌اند.

بنابر گزارش روزنامه واشینگتون پست، نیروهای داعش ساکنین چند روستای ترکمن‌ نشین در عراق را قتل عام کرده‌اند که در بین آنها دو دختر خردسال هم وجود دارد. بنابر گزارش یک پلیس محلی، تعداد مقتولین ۵۵ تن اعلام شده است. ده ها تن دیگر هم مفقودالاثر شده‌اند.



نظرات 1 + ارسال نظر
بختیاری جمعه 6 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:37 ب.ظ http://refaghatebashohada.blogfa.com/

عراقی ها موقع جنگ با ایران خوب بلد بودند عملیات پشت عملیات راه می نداختن و گور دست جمعی واسه جوونای ما درست می کردن ؛ تمی تونن با این تکفیریا مقابله کنن یه بار بکشن عقب بالاخره تکلیف خودمونو بدونیم و واسه همیشه اسم داعشو از رو کره ی زمین حذف کنیم که این گروهک لعین با پرچمای لااله الا الله که انشاءا.. الله به کمرشون بزنه هر جایی راه نیفتن و به اسم اسلام و شیعه فتوا بدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد