انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

سلمان رشدی

  

 سلمان رشدی کیست؟

چه فرقی دارد که سلمان رشدی در چه تاریخی به دنیا آمده باشد و محل تولدش در هند باشد, یا در انگلستان, پدرش معلم باشد یاوکیل.مادرش رقاصه ای یهودی باشد ,

که هر شب در هر جایی و با هر شخصی هم بستر می شده یا خانه دار بود. چه اهمیتی دارد که او در ۱۴سالگی به انگلستان رفته یا ۱۶ سالگی.اما مهم این است که سلمان رشدی در بهمن ماه ۶۷ بعد از فتوای امام مرد.

این که بر اثر اصابت گلوله ,بمب یا حادثه ای طبیعی مرد هم فرقی نمی کنند.برای زندگی مقاطع مختلف رشدی می دانند ,برای آن هم دلایلی منطقی دارند. در این قسمت , چند نمونه ی تکرار شده در منابع محدود موجود را می آوریم.

 

 

اما محتوای آیات شیطانی؛برخی از تاریخ نویسان اهل تسنن افسانه ای رو در کتابهای تاریخ خودشون نقل کرده اند که پایه واساس بافته های آیات شیطانیه. اون افسانه که بهش "افسانه غرانیق" میگن اینه:

« سران قریش با پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم ملاقت و درخواست کردن برای رفع اختلاف، خداهای همدیگه رو بپذیریم. پیامبر هم بسیار مایل بود یه جورایی با طایفه قریش کنار بیاد و با خود میگفت: ای کاش دستوری نازل می گردید که اختلاف کمتر می شد. روزی در کنار کعبه با حضور سران قریش سوره نجم رو تلاوت می کرد: افرایتم اللات و العزی و مناهْ الثالثهْْ الاخری3( آیا دیدید لات و عزی و منات را که سومین آن دو بود) وقتی به اینجارسید ناگهان شیطان به زبان او دو جمله دیگه رو جاری کرد: " تلک الغرانیق العلی و ان شفاعتهن لترتجی." (این ها مرغان آبی بلند پروازند که شفاعت آنان امید می رود) بعد از تلاوت آیات غلغله و شادی مشرکان بلند شد و گفتن: محمد خدایان ما رو به نیکی یاد کرد. و همه سجده کردند. این خبر به خارج از مکه و حتی حبشه رسید و مسلمونایی که به اونجا هجرت کرده بودن با خوشحالی به مکه برگشتن. اما پس از مدتی جبرئیل نازل شد و به پیامبرگفت : اون دو جمله رو شیطان بر زبان تو رانده و من هرگز چنین آیه ای نیاوردم! پیامبر غمگین شد و گفت من چیزی را که خداوند نفرموده است به او بستم! »

این داستان از اونجایی که در کتبی مانند تاریخ طبری، تفسیرطبری، طبقات ابن سعد و اسباب التنزیل واقدی نقل شده، مورد استناد برخی نویسنده ها و مورخین و مفسرین بعدی و بالاخص مستشرقین قرار گرفته. افسانه غرانیق رو از چند جهت میشه مورد بررسی قرارداد

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ق.ظ

مطلب خوبی هست . ممنون

هادی شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:58 ق.ظ

لعنت خدا به این کثافت

حنانه شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:01 ق.ظ

پست خوبیه ، اطلاعات خوبی داشت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد