انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

حجاب و عفاف

امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . غرر الحکم(5820)

به گزارش خبرگزاری فارس، 10 هزار نفر از زنان فرهیخته در عرصه های اجتماعی - فرهنگی کشور طی نامه سرگشاده ای خطاب به سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از زحمات این نیرو در برقراری نظم و تامین امنیت، خواستار برخورد با هتک حرمت کنندگان آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند.

متن این نامه بدین شرح است:


بسمه تعالی

حضور برادر گرامی سردار جناب آقای دکتر احمدی مقدم

فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بار دیگر بی حرمتی به ساحت ارزش‌ها و ارزشمدارانی که پس از سال‌ها ایستادگی، مقاومت و اهدای خون ده­ها هزار شهید، کلمه حق را اعتلا بخشیده و حریم کرامت انسانی را پاس داشته اند، با آه و حسرت شاهد بودیم.

با کمال تاسف اخیراً شاهد اهانت به دختران محجبه‌ای هستیم که تنها جرم­شان مسئولیت پذیری بوده و از فضای بی بندوباری سازمان یافته دشمنان اسلام و انقلاب به ستوه آمده و به دلیل تذکر صمیمانه، مواجه با هجمه سنگین نقض­کنندگان عفت عمومی می‌شوند. متأسفانه در یکی از این موارد که مامور نیروی انتظامی نیز شاهد این هجمه بوده هیچگونه اقدام حمایتی از دختر محجبه ننموده و عنوان کرده است که ما فقط در برخورد با دزدان مسئولیت داریم. به دلیل عدم برخورد قاطع با فرد نقض کننده عفت عمومی، تعرض به دختر محجبه آمر به معروف ادامه پیدا می‌کند تا اینکه با همیاری مردم فهیم و مؤمن از هتک حرمت به حجاب وی ممانعت می‌شود.

لذا ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه نیروی انتظامی و قاطبه مامورین آن در برقراری نظم و تامین امنیت، از شما برادر گرانقدر می‌خواهیم تا با عوامل هنجارشکن و تعرض کنندگان به آمرین به معروف و ناهیان از منکر، برخورد قاطع تری بعمل آید.

آیت‌الله علم‌الهدی از دیدار با مهدی هاشمی


روایت آیت‌الله علم‌الهدی از دیدار با مهدی هاشمی/عدم رعایت حجاب شرعی حرام است

عضو مجلس خبرگان رهبری به تشریح جزئیاتی از دیدارش با مهدی هاشمی و همچنین نظرش درباره حرام و خلاف قانون بودن عدم رعایت حجاب شرعی پرداخت:



خبرنگاری از امام جمعه مشهد درباره سخنان اخیرش در خصوص لزوم برخورد با بدحجابی سؤال کرد و پرسید آیا می توان تمام بانوانی که رعایت حد شرعی در حجاب را نمی کنند مخالف دین و نظام دانست و با آنان برخورد کرد؟

آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ گفت: نکته اولی که باید در پاسخ به سؤال شما عرض کنم، اینست که عدم رعایت حد شرعی حجاب در رفت و آمد جامعه از سوی هر بانویی که انجام شود، از لحاظ شرعی ارتکاب فعل حرام تلقی می‌شود و تکلیف این موضوع از لحاظ شرعی مشخص است.

وی افزود: از لحاظ قانونی هم، عدم رعایت حد شرعی در موضوع حجاب، به موجب قانون مصوب کشور نقض قانون رسمی حساب می شود و اگر قرار باشد که قانون در کشور اجرا شود، هر کس که خود را در این ظاهر به جامعه عرضه کند، در حقیقت خود را در معرض برخورد دستگاه‌های انتظامی برای برخورد با این رفتار غیر قانونی قرار داده است.

 

ادامه مطلب ...

نماز جمعه92/4/28

آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:
شورای نگهبان مقید به قانون و سیاستهای رهبری است/خیلی با فتنه‌گران مسامحه شده است

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر از حماسه سیاسی 24 خرداد گفت: کسانی که در سال 88 ادعای تقلب کردند باید از اینکه به روی مردم نگاه کنند خجالت کشیده و پیشانی‌شان عرق کند؛ تاکنون خیلی با آنها مسامحه شده است.


آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره عملکرد دولت نهم و دهم و ضرورت رعایت انصاف در بررسی عملکرد و اعمال آن گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم که دولت هیچ اشکالی نداشت اما در این دولت ما شاهد زنده شدن بسیاری از شعارهای انقلابی بودیم.

وی افزود: فرهنگ انقلاب، ساده‌زیستی و شعارهای امام(ره) در این دولت مطرح شد و انقلاب تجدید حیات کرد، حداقل در آن اوایل و اگر در آخر مشکلی به وجود آمد من کاری به آن ندارم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌‌اند کسی که سر کار می‌آید نقطه قوت‌های قبلی را داشته باشد و ما هم همین انتظار را داریم بنابراین از گذشته تقدیر می‌کنیم و از آینده می‌خواهیم این راه را ادامه دهند.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه با اشاره به بحث اعتدال گفت: این اعتدالی که گفته می‌شود به معنای خط امام است یعنی وصیت‌نامه امام(ره)، آثار امام(ره) و صحیفه نور امام(ره)که در تمام شئون زندگی نفوذ کرده است. موضع ما در قبال آمریکا و منافقین معلوم است و از نظر من اعتدال یعنی دنبال کردن خط نورانی حضرت امام (ره) که روشن است.


آیت‌الله علم‌الهدی خطیب نماز جمعه مشهد:
هنجارشکنان و بی‌عفت‌ها تندرو هستند نه آمران به معروف و ناهیان از منکر

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: برخی آمران به معروف و ناهیان از منکر را افراطی می‌نامند، اما مسئله این است که آمران به معروف و ناهیان از منکر افراطی هستند یا آن عده‌ای که در کوچه و خیابان بی‌عفتی کرده و گناه و هنجارشکنی می‌کنند؟

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه با بالا و پایین‌شدن قدرت جریان‌های سیاسی نباید دین و اراده دینی مردم عوض شود، اضافه کرد: مردم تحت هیچ شرایطی نباید در حمایت از ولی‌فقیه خود سستی بورزند و در زمان بالا و پایین شدن جریان‌های سیاسی نباید ارزش‌های مردم از بین برود.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس خطاب به مردم تصریح کرد: حواستان جمع باشد که نکند این بالا و پایین رفتن قدرت‌های سیاسی ایمان و دین شما را به بازی گرفته و ملاک و معیار زندگی شما را عوض کند.

شهید محمود کاوه

امام خامنه ای:محمود زمان انقلاب شاگرد ما بود اماحالا استاد ما شد

کاوه یکی از جوانترین فرماندهانی است که هدایت جنگ ایران و عراق را به عهده گرفتند. روزی که جنگ شروع شد او یک جوان ۱۹ ساله بود اما ۳ سال بعد فرماندهی تیپ ویژه شهدا را به عهده گرفت. تیپی که از کلیدی‌ترین یگانهای سپاه بود. موفقیت‌ها و انجام عملیات خارق‌العاده توسط این تیپ با فرماندهی کاوه باعث شد به لشکر ویژه ارتقا یابد.

کاوه در ۱۰ شهریور ۱۳۶۵ در منطقه عمومی حاج عمران برروی قله ۲۵۱۹ حاج‌عمران بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ و درسن ۲۵

سالگی به درجه رفیع شهادت نائل امد.



مجروحیت‌ها

  • اصابت گلوله به ناحیه شکم اسفند ماه ۱۳۶۱ پاکسازی روستای محمد شاه از توابع مهاباد
  • اصابت گلوله به ناحیه شانه چپ مرداد ماه ۱۳۶۳ پاکسازی منطقه عمومی دارلک از توابع مهاباد
  • اصابت ترکش به ناحیه دست راست وسر بهمن ماه ۱۳۶۳ منطقه عملیاتی بدر
  • اصابت ترکش به صورت اسفند ماه ۱۳۶۴ منطقه عملیاتی والفجر
  • اصابت ۱۲ ترکش نارنجک به ناحیه سر اردیبهشت ۱۳۶۵ منطقه عمومی حاج عمران عراق موسوم به تک حاج عمران

گوشه‌ای از وصیت نامه

دشمن باید بداند و این تجربه را کسب کرده باشد که هر توطئه‌ای را که علیه انقلاب طرح‌ریزی کند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر عزیز، آن را خنثی خواهد کرد. آینده جنگ هم کاملاً روشن است که پیروزی نصیب رزمندگان اسلام خواهد شد و هیچگاه ما نخواهیم گذاشت که خون شهیدانمان هدر رود.

love/عشق

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: "با فضیلت ترین مردم کسی است که عاشق عبادت است و با عشق عبادت کند".[بحارالانوار، ج 67، ص 253، حدیث 10]


علاّمه مجلسی بعد از ذکر حدیث می فرماید: عشق به معنای زیاده روی در دوست داشتن و محبت است. گاهی خیال می شود عشق، مخصوص علاقه داشتن به امور باطل است، به همین جهت در علاقه به خدا به کار نمی رود، اما این حدیث بر خلاف پندار مزبور است؟ آن چه در مورد مذمت و سرزنش است، ‌عشق جسمانی، حیوانی و شهوانی است و آن چه مورد مدح و ستایش قرار گرفته، عشق روحانی و انسانی می باشد. عشق نوع اوّل به مجرّد وصال و رسیدن به آن، فانی شده و از بین می رود و عشق از نوع دوم تا ابد باقی و پایدار است.[بحارالانوار، ج 67، ص 254]
 
ادامه مطلب ...

شهید مجید پازوکی


زندگی نامه شهید مجید پازوکی
مجید در آغازین روز بهار سال 1346 در تهران به دنیا آمد. از کودکی بسیار ساکت و صبور بود. در خیابان صفاری مسجدی واقع شده است به نام مسجد لرزاده؛ او همان‌جا با دوستان هم‌مراش آشنا شد و همراه با آنان در برنامه‌های آن‌جا شرکت می‌کرد. بعد از انقلاب او تولّدی دیگر یافت. در 11 سالگی در اولین روزهای حضور رهبر کبیر انقلاب در کشورش، ایشان را ملاقات کرد و به واسطه‌ی نور معنوی این دیدار تا آخرین دقایق عمر پربارش قلبی سرشار از نور و معرفت یافت.
مجید در سال 1358 در بسیج ثبت‌نام کرد. سال 1359 و 1360 با اوج‌گیری فعالیت و درگیری‌های منافقانه‌ی گروهک‌های ضدانقلاب در مدارس و دانشگاه‌ها با آن‌ها به مقابله برخاست و از مرام و انقلاب خویش با علاقه و غیرت تمام دفاع کرد. تا این‌که جنگ تحمیلی آغاز شد. در سال‌های اولیه به علت نرسیدن به سنّ مناسب و کافی جهت نبرد، صبوری پیشه ساخت اما به محض رسیدن به سنّ قانونی به پادگان امام حسین (ع) شتافت و دوره‌ی آموزشی را گذراند و در عملیات والفجر مقدماتی شرکت جست تا سال 1367 که در عملیات الغدیر شرکت کرد.
با اتمام جنگ لباس سبز سپاه پاسداران را بر تن کرد تا عشق و علاقه‌ی خود را به حضرت امام (ره) اثبات نماید. در سال 1369 در سرکوب عملیات ضد انقلابیون در سردشت شرکت کرد و مجروح شد. تا این‌که در سال 1370 اولین سفر مقدس خود را جهت یافتن پیکر مطهر شهدا در خاک عراق آغاز کرد و توانست پیکر متبرک بسیاری از شهدا را بازگرداند. چند سال بعد در سال 1375 برای دومین بار به جست و جوی پیکر شهدا رفت تا این‌که در سومین مرتبه به سوی نور پر کشید. فرمانده‌ی گروه تفحص مفقودین لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در تاریخ 17/7/1380 ساعت 11 صبح در منطقه‌ی فکه بر اثر انفجار مین والمری در سنّ 34 سالگی به شهادت رسید.
مزار پاکش در بهشت زهرا (س) قرار دارد. از او 2 فرزند به یادگار ماند.



جستجوگر نور شهید مجید پازوکی که پس از شهادت یار دیرینش شهید علی محمودوند ، او را به عنوان فرمانده تفحص لشکر ۲۷ محمد رسول الله برگزیده بودند، پس از مرارت فراوان و تفحص در رمل های سوزان خوزستان ، در ۱۷مهر ۸۰ بر اثر انفجار در میدان مین به جمع یاران شهیدش پیوست