انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

انتحاری / Suicide

هر که دارد هوس کرب و بلا ، بسم الله...

رهنمودهای اخلاقی حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی (رحمة الله علیه)




هیچ گناه و عبادتی را کوچک نشمارید

هیچ گناهی را کوچک نشمارید و به کوچکی آن نگاه نکنید. نگاه کنید ببینید مخالفت چه کسی را کردید. شاید غضب خدا در همین گناه باشد. از آن طرف، هیچ عبادتی را هم کوچک نشمارید، شاید که رضایت خدا در همین عبادت باشد. دست کوری را می گیری و از این طرف خیابان به آن طرف می بری، نگو این که چیزی نیست، یک وقت می بینی که همین کار کوچک تو ر ا بهشتی کرد.

- گناه زیاد، سنگینی می آورد

گناه، انسان را سنگین می کند. رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم) در خطبه ی شعبانیه می فرماید: "گناهان، پشت شما را سنگین کرده است" ماه رمضان روزه بگیرید و عبادت کنید تا از این سنگینی بیرون بیایید.

دیدید بعضی ها می خواهند دو رکعت نماز صبح بخوانند، انگار یک کوه، پشت آنها افتاده، هر چه آنها را صدا می کنید، مثل اینکه بختک روی آنها افتاده است. اینها همه بر اثر گناهان زیاد است.

- همیشه خود را گنهکار بدانید

هر چه قدر هم آدم خوبی شدید، باز به خدا بگویید که خدایا، آیا بنده ای بدتر از من داری؟

امام زین العابدین(علیه السلام) با این که معصوم بود، در دعای ابو حمزه عرض میکند: «اسوَءُ حالاً مِنّی» یعنی پروردگارا! کسی که حالش بدتر از من باشد، میان بنده های تو هست؟

رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) صبح ها هفتاد مرتبه استغفار می فرمودند؛ نه این که بخواهند به ما درس بدهند، اصلاً؛ واقعا خودشان را در مقابل عظمت خدا مقصر می دانستند که هر چه هم عبادت و بندگی کنند، در مقابل عظمت الهی باز هم ناچیز است.

  ادامه مطلب ...

شوی لباس در جمهوری اسلامی+عکس


افتخار اداره محترم ارشاد اسلامی !








داعش 2


گروه تروریستی داعش که چند روز قبل "خلافت اسلامی" تشکیل داد و "ابوبکر البغدادی" سرکرده خود را نیز به عنوان خلیفه مسلمین جهان معرفی کرد، ساختار تشکیلاتی هرم گونه‌ای دارد.








"ابراهیم عواد ابراهیم البدری السامرایی" معروف به ابوبکر البغدادی حاکم مطلق داعش است و تمام تصمیم گیری ها و عزل و نصب ها به دست اوست. تعیین امیران و فرماندهان، صدور اوامر شورای نظامی توسط او انجام می گیرد و هر تصمیمی که خلاف نظرش باشد نقض می کند.

شورای نظامی داعش به ریاست "ابواحمد العلوانی" دارای 3 عضو دیگر نیز هست و مهم ترین وظیفه اش برنامه ریزی و مدیریت فرماندهان نظامی و پیگیری عملیات ها است. رئیس شورای نظامی توسط شخص بغدادی و بعد از مشورت با مجلس شورا تعیین می شود.

رئیس مجلس شورا "ابوارکان العامری" است و تعداد اعضایش بین 9 تا 11 نفر از افراد شاخص تشکیلات هستند. این اعضا نیز توسط بغدادی تعیین می شوند.

یکی از وظایف مجلس شورا تایید صلاحیت والیان ولایت ها و اعضای شورای نظامی برای ارائه به بغدادی است. اعضای این مجلس می توانند به صورت نظری، رئیس تشکیلات را برکنار کنند، اما اجرای عملی این تصمیم امری دست نیافتنی است.

هیات های شرعی به ریاست "ابومحمد العانی" دو دسته وظیفه به عهده دارند: 1- قضاوت، حل و فصل منازعات، اقامه حدود و امر به معروف و نهی از منکر. 2- ارشاد، دعوت به عضویت در تشکیلات و صدور فرمان جهاد.


عطش

السلام علیک یا ساقی العطشان اباالفظل العباس...قمر منیر منیر بنی هاشم.


آب از شرم تو شد ،  آب عباس ع






در این روزهای گرم ماه رمضان،شاید بشود گوشه ای از تشنگی حضرت علی اصغر ع در روز عاشورا را احساس کرد...فدای لب تشنه امام حسین ع.

جبهه و رمضان


محمدحسن بخشی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از حال و هوای جبهه در ماه رمضان می گوید.

وی که دندانپزشک است،می گوید: در جبهه، بچه هایی که قرار بود در جایی ماندنی باشند همه، روزه می گرفتند و غروب برای افطار دور هم جمع می شدند و سفره بزرگی انداخته و با خواندن دعا، روزه خود را افطار می کردند.

دعا را معمولا فرماندهان می خواندند و ما که جوان تر بودیم بیشترین ادعیه ماه رمضان را در جبهه و از زبان فرماندهان مان یاد می گرفتیم. قرآن خواندن بعد از افطار و به ویژه شب های قدر هم از لحظات فراموش نشدنی جبهه ها است.

بعضی از اوقات هم در زمان افطار، دشمن حملاتش را تشدید می کرد و توپخانه اش پشت سر هم گلوله روی سرمان می ریخت. یک بار هم تانکر آب را نزدیک به زمان افظار هدف گرفتند و در نتیجه دیگر آبی برای خوردن در افطار نداشتیم. بعضی اوقات هم آنقدر به سمت ما گلوله شلیک کردند که ترکش یکی از گلوله ها پای یکی از رزمندگان در کنار سفره افطار را قطع کرد.






چه صفاو پاکی سفره رزمندگان در جبهه داشت , که اونها رو نمک گیر سفره سید الشهداء کرد؟

                                یادمون باشه همیشه به شهدا مدیونیم  شادی روح تمام شهدا صلوات

داعش.

امریکا باشد یا انگلیس و اسرائیل !

منافقین و پژاک و داعش هم فرقی ندارد ..... ما سربازان سید علی آماده ایم تا برای دفاع از اسلام و ایران جان را تقدیم کنیم و به شهادت که آرزوی ماست برسیم.



دولت اسلامی عراق و شام (به عربی: الدولة الاسلامیة فی العراق والشام) با نام اختصاری داعش، یک گروه شورشی فعال در عراق و سوریه است که خود را یک کشور مستقل دانسته و بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد. این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از جنگجویان سلفیِ جداشده از شبکه القاعده تأسیس شده و علیه دولت‌های عراق و سوریه و گروه‌های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌است.

داعش به‌قدری تندرو و سخت‌گیر است که با دیگر گروه‌های اسلام‌گرای سلفی ازجمله جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه نیز درگیر جنگ شده و در فوریه ۲۰۱۴ ایمن الظواهری، رهبر القاعده به‌طور رسمی هر گونه انتساب این گروه به القاعده را رد کرده‌است.داعش در سوریه متحمل شکست‌هایی در مقابل جبهه النصره شده‌است اما در ژوئن ۲۰۱۴ موصل، دومین شهر بزرگ عراق را به تصرف خود درآورده‌است.



  
ادامه مطلب ...